Thursday, December 30, 2010

SAYANG





Tatkala aku bayangkan
kejujuran dan keluhuran 
budi bahasamu sepanjang perkenalan kita
alangkah indahnya dunia ini
akan tetapi sayang
semua keindahan itu
hanya berlaku sebentar cuma
kemudian hilang entah ke mana
tetapi ia tetap menjadi
kenangan abadi buatku


biarpun diri ku telah di benci
potretmu bersama senyum indah 
tetap menjadi penyeri kamar hatiku
lenakanlah tidur mu sayang
dakaplah mimpi-mimpi
indah bersama insan
yang kau sayangi


tatkala kau berindah mimpi
izinkanlah aku menjelajahi
dunia fantasiku tika bersamamu
waktu dahulu
tak mungkin dapat aku lupakan
segala kenangan yang tersangat
indah itu biarpun sesaat


sayang
sekali pun bayang kembang mawar \
menghiasi taman
namun padaku tak sama dengan apa yang pernah
aku miliki
aku lebih senang menghayati
detik-detik indah itu
ku rasa lebih tenang 
mengutip pada kuntum-kuntum
yang telah kering
biarpun harumnya sudah tiada
namun itu adalah sebaik-baiknya
waktu yang paling indah dalam hidupku


betapa kenangan yang berlangsung
beberapa purnama itu
bukan lah sesenang menguis sampah ke longkang
terlalu susah sekali bagiku
untuk memisahkan ia dari rangkaian hidup ini
aku menulis ini bukan lah 
sekadar melontarkan ingatan ku
pada pengalaman itu
betapa di kala ini aku masih belum
boleh melupakan segala detik bersejarah itu
hari bersejarah itu tetap dalam lipatan ingatan ku


cuma ku harap jangan pula kau 
tersilap mencorak hidup mu
aku hanya insan yang sabar
sanggup menelan segala kedukaan
biarpun perbuatan mu pada hakikatnya
amat pedih namun aku
masih boleh menerima qada dan qadar....

No comments:

Post a Comment