Monday, December 10, 2012

Biskut lapis cheese




Assalammua'laikum sahabat blogger2 saya..Lama juga saya tak update blog tentang resepi..Gambar dan resepinya banyak cuma agak malas nk update..he3..Resepi ni dari sis june ahmad..Cubaan kali pertama saya dapat agak nipis mungkin sbb loyang yang saya gunakan agak besar..Pada kali ke dua saya tambah kuantiti cheesenya baru puas hati tebal weihh..Jom intai resepi

Biskut lapis cheese

sumber:-June Ahmad

Bahannya

250 gram cheese(yang ni saya tambah jadi 500 gram baru tebal cam ni)
1/2 tin susu pekat
2 bungkus/peket biskut saltcheese(sy guna yang dlm tin tu suka2 hati je buh banyak mn sbb dh cheese banyak kan hu3)
nestum/oat tuk tabur(ni saya ada tambah serbuk coklat sikit tabur atas nestum lak)

caranya

Cream cheese yang telah di biarkan pada suhu bilik di pukul dengan susu sampai sebati..Susun biskut cheese dalam bekas yang di lapik plastik(supaya senang nak bw dia keluar nanti)..Ratakan cheese atas biskut yang di susun tadi..Taburkan nestum/oat tadi pastu tabur serbuk coklat..Ulangi proses sampai habis..Sejukkan dalam peti ais semalaman..Pastu boleh lah di potong dan di ngap..Boleh je kalau nak tabur milo ke horlick ker..Ikut suka hati kita jer..Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment