Monday, December 27, 2010

CINTA KITA





cinta kita
bersemi atas kemahuan
pergi tanpa kerelaan
bila hilang tanpa jangkaan
hati sedih tak keruan

bila cinta menjadi tugu peringatan
jiwa tetap teguh 
walaupun di noda
yang pastinya berilah penawar duka 
pengubat hati


untuk cinta kita ini
hanya ini yang mampu ku berikan padamu kasih
kerana realiti tak seindah mimpi


bertahun lamanya aku menyimpan
segala memori hati untuk di sinari
janganlah biarkan aku terkapai sendirian


sayang


kelamarin aku terbang mengutip awan
di persada langit 
betapa gelapnya kebiruan
jauhnya ku ukur dengan mimpi yang bermula
di hujung kaki


semalam aku turun ke perut bumi
mencari nyawa angin
bersembunyi bersama kerak dendam
penuh dengan dosa dan kesilapan
di himpit sesalan


hari ini aku mengukur bumi
mencari rindu dan cinta
di serap rerumput mesra 
dalam sebuah padang perjuangan...

No comments:

Post a Comment