Thursday, December 30, 2010

GELISAH






Segala yang ku hadapi hanya
rasa sunyi yang selalu
mengindahkan hari-hari ku
saat diri ini memerlukan mu
entah ke mana dikau menghilang


tiada siapa yang mengharapkan
derita sepanjang hidupnya
begitu jua dengan aku 
yang tak pernah mengimpikan duka
namun takdir telah tertulis
kehidupan ku ini terus di rundung malang
mahu atau tidak aku terpaksa
mengharunginya demi kehidupan
yang lebih bahagia


walau aku derita namun jauh di sudut hati
aku tetap dambakan kasih sayang
luka yang di ciptakan oleh insan
yang di cintai berulang kali
ku rawat sendiri
betapa pentingnya seseorang itu
hanya dapat di rasai pabila kita kehilangannya


adakalanya aku ingin menangis di dada
insan yang di kasihi untuk 
melepaskan segala beban perasaan yang aku tanggung ini
saat ini aku hanya banyak membekukan diri
tanpa secalit pun senyuman
hati ini seringkali di buru oleh persoalan
hati ini belum lagi tenang seperti aku ingin kan


kegelisahan dalam pelbagai rasa yang bercampur aduk
sampai bila kah aku harus kalah
dengan kuasa cinta oleh insan
yang di kasihi
aku juga seorang wanita yang punyai perasaan
masih mengharapkan kasih dan perhatian
dari insan yang di hormati dan di cintai


tiada siapa yang mahu kecundang
sayangnya aku ingin bina kembali
impian yang telah berkecai
cinta bukan paksaan
cinta juga bukan simpati
ikrar kasih ibarat tudu di hati
impian dan ingatan terhadap insan yang di kasihi sukar di usir pergi
biarpun bayang duka merantai hidup ini
aku tetap rela


di dunia yang luas ini
aku sendiri menangisi hari
kerana kini kembali sendiri
setalah cahaya pergi
menghilangkan diri
aku sendiri tanpa hati
hidup aku gelap tanpa mentari
kini aku sendiri lagi
tetap berdiri memijak bumi....





No comments:

Post a Comment