Monday, December 27, 2010

Luahan untuk suami ku








Suami ku


Dihamparan kertas yang tiada suara dan warna ini
aku menitip coretan buat tatapan mu
maafkan aku kerana menulisnya tanpa berbiacara denganmu dahulu


Abang


bukan ku pinta untuk jatuh cinta
mungkin satu ketentuan bahwa
kita memang telah di jodohkan
tanpa kasih sayang seperti pasangan yang lain
akhirnya kita berdua telah pun bersatu
jangka waktu yang kita ambil
untuk menyempurnakan ikatan ini 
akhirnya telah menghanyutkan kita
dengan perasaan sayang anugerah tuhan...


Abang


aku telah berjaya menempatkan
perasaan dalam jiwa mu dan
akhirnya kau telah mencuri hatiku ini tanpa di sedari
semoga takkan wujud lagi halangan
yang ingin menyekat kebahagiaan kita bersama
bertuahnya aku kerana dapat menyelami hati
insan yang ku sayangi


perasaan bahagia kini mula menyinggah di hati ini
sesungguhnya keikhlasan dan kesetiaan yang
di berikan selama ini membuatkan aku
ingin selalu di sampingmu


Abang


aku sedar akan kewujudan ku ini
mungkin hanya akan menyusahakn mu
tapi hanya allah sahaja yang lebih mengetahui
tentang keluhuran hati ini
terima kasih kerana sudi menyayangi diri ini
dan membahagia ku
tak akan ku jemu menunggu wajahmu dalam lenaku
ku belai kasih untuk satriaku
ku rela kau berjuang untuk nusa dan bangsa
baktimu kan jadi sanjungan




Abang


bila berjauhan dengan ku janganlah aku di lupakan
rinduilah aku selalu
sebutlah nama ku dibibirmu tiap saat
cinta ini bukan lah hanya indah di tebing bibirku
kalau kau memahami cinta ini pasti kau akan memahami hatiku
mencapai bahagia bersamamu adalah satu kemenangan buatku


Abang


satu yang perlu kau tahu
aku teramat selesa dan senang denganmu
lagipun tuhan telah menciptakan banyak ruang dalam hati kita
untuk menyayangi orang yang ada di sekeliling kita
cukuplah kalau kita saling menerima diri kita seadanya


ya allah ya tuhanku
insan yang ku kasihi ini adalah temanku
mesra kami penawar duka
rindu kami menambah cinta
rajuk kami menambah ceria
silaturrahim kami ukhwahfillah
bermusuh kami nau'zubillah
berpisah mati insyaallah


ya allah ya tuhan ku
insan yang ku kasihi ini ada lah sahabtku
rahmati kami meniti usia
terpisah kami di alam nyata
temukan kami di taman syurga......

No comments:

Post a Comment