Tuesday, December 28, 2010

SAJAK





Aku mahu kau tenang seperti lautan bayu
bukan seperti ombaknya
yang bisa mereanapkan semua
meruntuhkan segala
biarpun badai taufan datang melanda
kita harus tabah hadapi semua


ku redha dengan takdir yang tiba
kasih maafkan ku atas kesilapan ku yang lalu
akan tetapi aku tidak membuat kesilapan
dengan menyintai dan menyayangi mu
tak dapat ku rungkai lilitan kasih
yang telah terikat kemas di dasar hati ini


ku ingin bersama mu buat selamanya
menyulam benih-benih kasih bersama
ku pintal janji mu dan janji ku
menjadi satu di hujung percintaan


telah ku tanamkan benih cinta mu
di dasar hati ini
ku semai dengan sayang
ku baja dengan kasih 
ku siram dengan rindu yang tiada terhingga
semoga bertunas kan mekar
di laman hati ini


andai ku jadi airmata
ingin sekali aku lahir di mata mu
hidup di pipi mu
dan mati di bibir mu
akan tetapi andai kau yang jadi airmata
tak ingin sekali-kali aku menangis
kerana aku tidak mahu kehilangan mu

No comments:

Post a Comment