Tuesday, September 18, 2012

SUSUR RINDU BAYANGAN




Ku lewati
bayangan memori itu bermain leka
di ruang mata dan aku mula merasa
sungguh aku merindui saat itu
bila kita bersama berdua di susur itu

Kenangan kita bermula
dari intaian pesanan rindu
dari alunan suara membelai rasa
saat pertama bertemu mata
tiada apa yang terkata
kaku dan terkedu
malu

Setiap langkah dan tawa kita
satu per satu berulang tayang
bening airmata membasahi pipi
seksanya aku menahan sebak rasa
apa yang tinggal kini
hanya susur rindu bayangan itu

Terpaksa jua aku
melepaskan ikatan hati
walau perit aku merasa kehilangan
pergilah kau sayang
arah yang ingin kau tuju
kau destinasi yang kau inginkan
moga kau tenang di sana
aku hanya mampu titipkan doa
buatmu berbahagia
mungkin ada hikmah
bila kita tidak di takdirkan untuk bersama



No comments:

Post a Comment