Tuesday, September 18, 2012

SELAGI ADA RINDU




Termangu aku sendirian
mengais kembali segala kenangan
kenangan yang mencuit hati
juga yang mengguris perasaan

Sesaat kau tersenyum
terimbas kembali ceria tawamu
terbayang aku akan sebaris putih gigi mu
terbayang akan gelagat mu
buat bibir ku merekah senyum

Terlontar jauh ingatan ku padamu
saat cinta bersemi dulu
aku bagaikan maharani di hati mu
dan kau pula bertahta bak sang maharaja
berkongsi segala suka dan duka
ak bagaikan penglipur lara di mata mu

Tersiat rakus segala kenangan bersama mu
saat kau mengkhianati talian kita
terembat ganas segala rasaku
saat kau menafi kewujudan ku
terhumban jauh rasa rinduku
saat kau melepas kan ungkapan
lupakan segalanya

Namun cinta ada lah sesuatu
yang boleh di rasai
bila kita merasainya
biar segalanya hanya kenangan
walau terurai untaian cinta
kau tetap subur di danau hati
rindu ku tak terucap
kasih ku tak terungkap
tidak mampu ku hakis rasa ini

Rintih ku ini bukan untuk meraih simpati
resah ini bukan merayu untuk kau kembali
sekadar melayan rindu yang bertamu di hati 
biar pun ku sedar
ketenangan dan kebahagiaan bukan milikku kini
Untuk mu
kenanglah aku saat sunyi mu
rindui lah aku saat sepi mu
ingati lah aku saat tangis mu
kerana
aku tak pernah melupakan mu walau sedetik

No comments:

Post a Comment