Monday, September 24, 2012

PANCAKE CHOCLATE CHIP




Salam untuk semua rakan2 blog ku..petang ni saya buat pancake coklat chip...sedap sangat..lembut sbb sy guna tepung naik sendiri..sy br makan sekeping pastu edit gambar habis edit gambar ingat nak makan lagi sekali habis dah di bedal oleh suami dan anak2ku..


Bahan-bahannya

2 cawan tepung naik sendiri
1 biji telur 
3 sudu besar gula icing
2 sudu besar mentega cair
1 sudu besar mayonis
1 1/2 cawan susu segar
1 cawan coklat chip


saya buat cara saya jer..saya blender telur dgn gula sampai kembang..pastu masukkan susu dengan mentega cair blender lagi sampai sebati pastu saya masukkan mayonis dengan tepung..)sy ada masukkan esen vanilla sikit)..dah sebati semua tuang dalam bekas pastu buh coklat chip..gaul rata..panas kan non stick(saya guna kuali leper jer)..pastu buh sesenduk adunan..dan bila dah nampak berbuih mcm gambar di bawah boleh di balik kan adunan..


No comments:

Post a Comment