Wednesday, September 3, 2014

Luruskan Hati ku Tuhan



Ya allah..
dengan berkat Nabi Mu
dan berkat guruku
luruskan lah hati ku
agar agamaku lurus
betulkanlah hati ku
agar aku ikhlas selalu
tetapkanlah hati ku
agar aku tidak tergugat
dengan ujian yang menimpa

Ya allah..
Tuhan yang mencipta hati
bersihkanlah hati ku
agar mazmummah ku
tidak merosakkan agamaku
dan juga tidak merosakkan
kehidupan orang lain

Wahai Tuhanku..
yang membolak balikkan hati
kuatkan lah hati ku
agar keyakinanku tidak berubah
supaya aku sentiasa tabah

Tuhan..
Engkau rasakanlah hati ku
sentiasa bersama mu
supaya aku rasa ada kawan yang melindungiku
agar aku tidak rasa sepi di dalam hidupku
Aku merasa malu melanggar perintah mu
dan sentiasa siap sedia menunaikan perintah mu

Ya allah..
Tuhan yang menjaga hati
baikilah hati ku
agar seluruh hidup ku menjadi baik
supaya tiada khianat
dan tidam ada hasad
dan tidak berdendam sesama manusia

Ya allah..
limpahkanlah ke dalam hati ku
ilmu dan hikmah
hingga aku dapat menyuluh hati
dan menyuluh kehidupan ku
supaya lahir batinku menjadi taat..

Ya allah..
Aku harap engkau kabulkan lah doa ku ini,,
AMIN..

No comments:

Post a Comment