Wednesday, June 18, 2014

KAU YANG KUPANGGIL MAMA


Mama..
    Setiap keringat yang mengalir dari tubuhmu memberi seribu kesenangan,seribu kebahagiaan untuk keluarga tersayang.Penat lelahmu tidak pernah di hiraukan.Sebagai orang tua yang bertanggungjawab,dirimu mendidik dan mahukan setiap anak-anak mu berada di landasan yang sebenar.
    Aku di besarkan dengan rotan namun aku tidak pernah menyalahkan mama kerana aku tahu apa yang di lakukan untuk menjadikan aku sebagai insan berguna di masa depan.Hajatmu mama ingin mengerjakan haji sebelum nyawa terpisah daripada badan.Doaku mama,mudah-mudahan akan tercapai apa yang di hajati.
 Mak...
     Setiap leteran dan bebelan mu mendatangkan rasa cuak dan jemu.Tapi dirimu mak,sentiasa bersabar dengan karenah,kenakalan dan kejahatan anak-anakmu.Perut kami sentiasa kekenyangan dengan air tangan mu mak.Pakai kami di urus dengan sempurna.

Mama dan Mak..
      Segala jasa dan pengorbanan kalian tidak dapat ku membalasnya.Kesal aku kerana tak dapat menyenangkan kalian.Kesal aku tak dapat membahagiakan kalian.Walaupun aku tahu setiap jasa dan pengorbanan kalian tak akan terbalas olehku.Namun aku tahu bukan wang ringgit yang di harapakan tetapi cukup dengan doa yang di hadiakn oleh seorang yang bergelar anak.Hanya satu yang dapat ku katakan.Sungguh mulianya hati kalian..

No comments:

Post a Comment