Monday, January 3, 2011

KASIH KITA






Tanggal DIsember berlalu
kau dan aku mengikat tali kasih
di taman percintaan kita yang jernih
panuh kerahmatan bertamu
milikku adalah dirimu dan
milikmu adalah aku


jejak januari kita di sini
membancuh hati nurani
walau berpelukan pancaroba
kita hadapi bersama
membaja suka duka
membentang panorama cinta


berbulan kita merencana bahagia
rona duka menjelma jua
walau di tepis perasaan yang bergelombang
kita kecundang
jatuhku di permatang penuh lumpur
kau menunjuk haluan
namun diriku dalam penasaran
amat menakutkan
benih cinta kita pernah tumpas
angkara durja tingkahku
sengsara dirimu tidak ku tahu
kau sendiri merasa
aku yang sebenarnya berdosa


sayangku
angin yang membawa arus
mencemari waktu kita
seharusnya kita merencana
pelangi hidup
namun petangku sering menjadi redup


kita melangkahi hari demi hari
sayang,kau kesepian
aku kebuntuan
kita bercakaran dalam diam
rupanya api telah membakar sekam


mencari pengertian amat menyakitkan
menjejak faham sungguh mencengkam perasaan
kita yang malang
terkapai dalam kedukaan


suatu masa kita mencari sekata
namun kita di hidang di lema
prasangka membuka cerita
kerana dia yang pemusnah
cinta kita telah di panah
kerana dia yang di rasuk dendam
cinta kita telah kecundang


mana mungkin sayang 
aku membiarkan permata ku
jatuh di hempas batu
demi sayangku tidak terperi
kau jejaki di dalam hati
walau sukar untuk mengharung api
kau ku hajati
mac yang menjelang
pastinya tidak akan aku ulang
jiwa menahan tikaman sepi
perit tidak terperi


lenamu menyusuri hari
saban hari menghitung erti
kusedari pasti yang terjadi
memang takdir ilahi
tetapi tekad di hati
tak sudi lagi ku ulangi


kini segalanya terencana
kita di puncak bahagia
puncak segala cita-cita kita
cinta kuta
bersemi lena bertakhta
moga selamanya
Amin..

No comments:

Post a Comment