Tuesday, October 23, 2012

Buat mu Sayang






Sayang
andai saat ini ilahi memanggil ku
ku harap kau tabah menghadapi
detik-detik dan liku hidup ini
kerana
aku tak mungkin lagi berada di sisi mu
aku tak dapat lagi mengusap wajah mu

Tak mungkin aku mampu lagi menggapai tangan mu
apatah lagi untuk aku mencarik hati mu
dengan tinta-tinta kerinduan
warkah-warkah kasih sayang
irama-irama kesyahduan
bait-bait puisi riang
dan baris-baris kenangan yang pernah kita simpulkan

Sayang
andai ini saat terakhir aku di sisimu
izinkan aku tatapi setiap lirik wajahmu
izinkan aku mencuit senyum manja
izinkan aku selami hati mu
izinkan aku padamkan luka di jiwamu
biarkan sisa hidup ini dengan ku taburkan
sedetik bahagia
agar kau tidak mudah melupakan ku
kau tidak mudah tinggalkan cintaku
tak mudah kau usir rindu yang bertandang
saat ini
biar ia menjadi sejarah
yang tak mungkin kau lupakan

Sayang
andai masa sudah mengakhiri
andai saat yang di nanti tiba 
ku harap kau rela membiarkan ku pergi
ku harap kau di cucuri rahmat
dari ilahi
sentiasa bahagia dan hidup ceria
akan ku lihat kau dari jauh
jangan lupakan aku 
biarpun kau sudah punya pengganti
hulurkan doa mu padaku tiap malam
agar ku bisa mendengar lagi suaramu.....

No comments:

Post a Comment